De Herentalsenaar gaf op 14 oktober een mandaat aan een nieuwe bestuursmeerderheid. CD&V en N-VA zullen vanaf januari 2019 onze stad samen besturen en de beide partijen gingen onmiddellijk aan de slag! Sinds 14 oktober zaten we zeer intens samen om een sterk programma voor Herentals uit te werken. We willen een stevig beleid voeren voor een warm, maar anders Herentals. We kiezen duidelijk voor een nieuwe en ambitieuze koers!

Aan de hand van een aantal welbepaalde werven willen we u alvast laten proeven van het beoogde ambitieniveau

WERF 1 – 1.   Echte participatie; als stadsbestuur willen we er maximaal voor onze inwoners zijn. We willen hen maximaal betrekken bij en inspraak geven in het reilen en zeilen van onze stad. We willen burgers prikkelen om initiatief te nemen en zelf mee aan de slag te gaan in buurten, verenigingen, diensten, zorg … en deze vrijwillige inzet aanmoedigen en gepast waarderen door de introductie van een stadsmunt.

WERF 2 – Toegankelijke zorg op maat voor iedereen is de uitdaging.

WERF 3 – De ontwikkeling van het binnengebied achter ‘t Hof als een modern stadsdeel met woningen in het park, een stadsfeestzaal en ruime ondergrondse parking.

WERF 4Een bloeiend handelscentrum met een parkeervrij, attractief Grote Markt plein.

WERF 5 – Betere en veiligere infrastructuur voor onze fietsers, voetgangers en minder mobielen. Het “veilig van 8 tot 80”-principe.

WERF 6 – De as Augustijnenlaan/Belgiëlaan/Olympiadelaan/Jachthaven omvormen tot een innovatieve, groene stadslaan.

WERF 7 – Een masterplan op maat van Noorderwijk en het opwaarderen van het dorp van Morkhoven.

WERF 8 – Onze stad weer op de kaart als historische en toeristische trots.

WERF 9 – Ondersteuning voor onze verenigingen, cultuur en sportclubs. Een stad die bruist van beleving en creativiteit.

WERF 10 – Een nette, veilige, ondernemersvriendelijke stad, met ook een hart voor dieren.

Met deze werven willen we u alvast laten proeven van onze ambitie. Hier willen we echt onze schouders onderzetten en we hebben al veel ideeën hoe we dit concreet willen vormgeven de komende jaren. Maar eerst is het aan de Heretalsenaar om samen met ons deze visie participatief te concretiseren. Het volledig uitgewerkte bestuursakkoord zal je binnenkort kunnen lezen op onze website.