Mien Van Olmen bouwt aan belevingspark midden in onze stad

woensdag, 6 september, 2017
Mien Van Olmen bouwt aan belevingspark midden in onze stad

Recent startten de werken aan de nieuwe groene long in onze stad. Het moet een uniek belevingspark worden, vlakbij ons stadscentrum en geïntegreerd in de erfgoedsite van het Begijnhof.

Mogelijk heb je al gemerkt dat er hard gewerkt wordt aan de Augustijnenlaan. Het vellen van de bomen maakt van dit overwoekerd stukje stadsnatuur een mooie open ruimte en gunt ons een blik op de achterzijde van het historisch Begijnhof. In deze open ruimte bootsen de Maasloop en de aanplanting van inheemse bomen en bessenstruiken de tijd van weleer na.

De unieke ligging zorgt voor een groene verbinding vanaf slechts enkele honderden meters van onze Grote Markt tot de natuurgebieden de Hellekens en Olens Broek. Ook de Begijnenvest blijft zijn historische karakter behouden. Schepen Mien Van Olmen heeft er steeds over gewaakt dat het park toegankelijk zou zijn voor iedereen. Via natuurlijk verharde  wegen wandel je rond de poel, verpoos je op een bank of proef je van de rijkdom van de bessenstruiken.

Ook onze kinderen kunnen ravotten in het park. We kiezen voor natuurlijke speelelementen opdat ieder kind op zijn manier het park kan beleven. Het biedt scholen bovendien mogelijkheden om het park op een educatieve manier te verkennen. Ook het stadspark zal binnenkort worden heraangelegd, tesamen met het Loopke. Onze afdeling is dan ook bijzonder trots dat we met schepen Mien Van Olmen kunnen werken aan een unieke groene beleving in ons stadscentrum.