Peter Van Grieken

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen, Bestuurslid

Peter is een geboren en getogen Herentalsenaar. De meesten zullen hem wel kennen als voorzitter van de sportraad. Een functie die hij nu bijna 21 jaar bekleed. Hierdoor is hij goed op de hoogte van het sportgebeuren in Herentals. Zelf doet hij ook aan sport, na het badmintonnen is hij overgeschakeld op het joggen. Als 64 jarige heeft hij recent zelfs zijn eerste halve marathon gelopen.

Bijna zijn ganse actieve carrière heeft Peter gewerkt bij IOK. Door zijn ervaring bij IOK heeft hij een ruime kennis over infrastructuurwerken en ruimtelijke ordening. Een ervaring hij binnen de partij kan delen.

Natuurlijk moet de boog niet altijd gespannen staan. Peter houdt van ontspanning in de vorm van quizzen, een kaartje leggen, een hapje en een drankje.

Ik sta voor

mensen aanzetten tot bewegen, het liefst in clubverband, met aandacht voor de 50-plussers. Openbare werken en ruimtelijke ordening met oog voor het comfort en de veiligheid van de gebruikers.

Ik droom van

Herentals, de sportstad van Vlaanderen? Een autoluwe stad waar het voor voetgangers en fietsers aangenaam verplaatsen is, maar waar de auto ook nog een plaats heeft.

Ik ben

gehuwd met Rita Heylen, vader van Jochen (+2017) en Jurgen en deskundige bij IOK. Ik zet me in als voorzitter van de Herentalse Sportraad, ben actief bij AC Herentals en lid van het Herentalse Jumelagecomité