Zoals beloofd in het bestuursakkoord, komt het hockeyveld voor Herentalse club HC Artemis er weldra. Op stedelijke grond aan het multifunctioneel terrein aan de Herenthoutseweg, waar ook voetbalclub VC is gevestigd. De clubs kunnen zo handig hun parking delen. Het multifunctioneel terrein is ingekleurd voor recreatie dus kan het fonkelnieuwe hockeyveld ook snel aangelegd worden. En dat is dringend nodig.

Voorzitter Els Van den Bossche voor HC Artemis beaamt: “We zijn de stad ongelooflijk erkentelijk met al haar steun in dit dossier. Ze voorzag in de meerjarenplanning de nodige middelen om ons hockeyveld te verwezenlijken én voorziet nu ook geschikte grond. Dit is belangrijk, de club bestaat binnenkort vier jaar en weldra een warme thuis kunnen aanbieden aan onze spelers, ouders en fans is aan de orde. We willen er in het seizoen 2020-21 kunnen spelen op een kunstgrasveld hockey en er de typische warme clubsfeer beleven. Hockey is gigantisch aan het boosten. Eens alle papierwerk rond is, gaan de werken van start. Oplevering kort na de zomer is niet onrealistisch, maar op dit moment helaas nog geen garantie. Dat is sneller dan ooit verhoopt. We spelen komend seizoen dus sowieso op ons nieuwe veld!”

De club moest de laatste tijd leden afhouden, de sport is immers bijzonder populair.

Deze piste is ideaal, te meer omdat we op deze manier snel kunnen schakelen. Een club die zo fel groeit en een nichesport biedt in onze eigenste stad, willen we alle kansen geven om verder te groeien. De site aan de Herenthoutseweg is ideaal: recreatiegrond, zodat er direct (mits de nodige vergunningen) tot realisatie kan overgegaan worden en gedeeld gebruik van onder andere de parking met club VC. De uitgestrektheid van het multifunctioneel terrein houdt de kansen op verwezenlijking van een tweede hockeyveld op termijn ook gaaf. We zijn VC ook erg dankbaar dat zij zich hier mee achterzetten - ze hebben de club in het verleden al gedepanneerd met hun terrein en stellen zich nu ook bijzonder collegiaal op, zo kennen we onze Herentalse sportclubs.

Met de stad trekken we 300 000 euro uit voor de verwezenlijking van het hockeyterrein. Deze rechtstreekse financiële impuls past in het business plan van Artemis om een hockeyveld aan te leggen in kunstgras. Als schepen van financiën is Patrik De Cat dan ook bijzonder tevreden dat we met de club deze oplossing hebben kunnen uitwerken. We kijken uit naar de verwezenlijking van zo’n uniek project in onze stad.